Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Serious Sam: The Second Encounter

2009.07.27. 10:56 >>>> Manusz >>>> PC >>>> : 601 : 1


Amióta 1998-ban a Half Life berobbant a piacra, kimondva vagy kimondatlanul minden játékfejlesztő megpróbál a nyomdokaiba lépni. A görcsös erőfeszítés nyögéseivel és izzadságszagával telített FPS műhelyek ajtaját aztán a múlt évben hívatlan látogató rúgta be. Az eladdig ismeretlen zágrábi csapat, a Croteam játéka, a Serious Sam: The First Encounter semmi mást nem csinált, mint visszanyúlt a gyökerekig, és elővette az FPS-ek atyjának, a Doom-nak már-már elfeledett receptjét: semmi finomra hangolt AI, semmi túlbonyolított történet – színtiszta akció, hullámokban támadó, nem evilági szörnyek garmadája, és kegyetlen humor - mind emellé hatalmas külső terek és nyomasztó belső termek.

Mindezt egy korszerű, saját fejlesztésű, tág határokon belül skálázható motorral, kitűnő zenével és hangokkal – és a kötelező többjátékos támogatással, beleértve egy fantasztikus hangulatú kooperatív üzemmódot is. Egyetlen hibát róttunk fel neki: a szóló mód kissé rövidnek találtatott. Ám a horvát fiúk siettek mindenkit megnyugtatni: Sam története több folytatásban jelenik meg, önállóan játszható kiegészítő lemezek formájában, épp ezért volt az első rész ára harmada a szokásosnak. Nos, az ígéret szép szó: máris itt az aranykorong, 12 új pályával, új ellenségekkel, fegyverekkel, még lélegzetelállítóbb grafikával – és még több humorral.
Az „első találkozásban” Sam Stone az ősi Egyiptomot pucolta meg a betolakodóktól, és a végén UFO-ra szállt, hogy pontot tegyen az ügy végére. Ám menet közben különös űrturistákkal teli „ládabusz” (a „Támad a mars”-beli idegenekre emlékeztető külalakkal megvert lények nem mások, mint a fejlesztőcsapat tagjai :)) torpedózza meg az SSS Centerprice-t („komolyan” ez a neve :D), és hősünk a maják ősi földjén találja magát, kevéssé meglepő módon ismét halomnyi ellenség közepén. És ezúttal nem ér véget kalandja egyetlen kultúra rendberakása után – Babilonban, valamint a középkori Lengyelországban (Arthur király Lengyelországában…izé…úgy tűnik, kihagytam egy-két történelemórát… :)) is akad dolga bőven.

A legfontosabb tanács (a családtól való elbúcsúzás és a nagy adag folyadék valamint a kéztörlő kendő bekészítése mellett :)), hogy nagyon alaposan konfiguráljuk be magunknak a billentyűzetet! Ez volt az a játék, ahol egyszerűen nem tudtam az egérgörgőt használni – nincs arra idő, hogy fegyverváltáshoz ide-oda gurigázzunk, ezért ezt a feladatot okosabb a gombokkal megoldani. Mivel a sok fegyver miatt egy-egy számbillentyű két szerszámot is elérhetővé tesz, javaslom, hogy a SPACE-t állítsuk be fegyvercserélő gombnak („flip weapon”). A többi megszokás és kézméret dolga… (Még valami: a „Players and controls” menüben az „Auto select weapon” állítja be, hogy ha egy fegyvert találunk, mi történjen. Az „Always” minden esetben az újonnan felvett szerszámot adja kezünkbe, a „Never” nem változtat, és van még két lehetőség: „Only if stronger” – csak, ha az új erősebb, és „Only if new” – csak, ha olyan fegyvert találtunk, ami még nem volt nálunk.)

Következzék a fegyverekkel (és ellenségekkel) kapcsolatos néhány jó tanács:
1. Kés: Haszontalan szerszám, FPS-ekben kötelező, itt nincs szerepe…
2. Láncfűrész: Épp a kés használhatatlansága miatt a Croteam-es fiúk akartak adni nekünk valami kéziszerszámot. Ismét visszanyúltak a Doom-hoz, és megtalálták eme kultikus horrorkészséget. Igen jól alkalmazható a „gyomorszájú” Gnaar-ok ellen, vagy ha szorult helyzetből kell – szó szerint – kivágni magunkat. És persze jó mindenféle tárgy felaprítására is, így akár titkos helyekre is bukkanhatunk (vagy csak kidühöngjük magunkat valamely ősi maja vagy babiloni szobron :))
3. Colt: A jó öreg 45-ös, az 1875-ös Shofield lovassági modell utánzata, automata lövedék utángyártó rendszerrel. Kicsi a tűzereje, így igazából lőszer-takarékossági célból vehetjük kézbe, főleg a bombás kamikázék, vagy a savas „békák” ellen.
4. Puska: lásd lent
5. Duplacsövű puska: A két, általánosan használható fegyvert együtt tárgyaljuk. Előbbinek kisebb a tűzereje, de gyorsabb, és nagyobb a lőtávolsága is, utóbbi viszont nagyot üt (és jó a szórása is), de kisebb távon, és a kézi utántöltés miatt életveszélyesen lassú. A duplacsövű kedvenc új ellenségem, Cucurbito, a miénkhez hasonló láncfűrésszel felszerelt tökfejű madárijesztő ellen kitűnő, és némi ugrabugra mellett a Kleer csontvázak, valamint a boszorkány-hárpiák ellen is jól jöhet, és ha nem túl sűrű az akció, a bikákat is le tudjuk nyomni vele (közben ollézhatunk kedvünk szerint :)).
6. Géppisztoly: A Tommy-gun (hivatalos nevén M1-A2 Thompson géppisztoly) az alkoholtilalmi idők USA-jának híres-hírhedt fegyvere, a maffiózók előszeretettel alkalmazták üzleti konfliktusaik rendezésére. A hihetetlen tűzgyorsaságú jószág (600 .45-ös lövedék egy perc alatt!) még a fél centis páncéllemezt is simán átlyukasztotta, így mi is bátran használhatjuk a terep elsimítására, őrjöngésünknek csak a sajnálatosan gyorsan ürülő tár parancsolhat megálljt…Ideális a békák, nagy csapat bombás kamikáze vagy Kleer csonti ellen, és ha hirtelen meglep minket az ellen…
7. Kéziágyú, avagy minigun: A Tommy nagytestvére, dupla akkora tűzgyorsasággal. Ősei között találjuk a híres Gatlingot, a Vulcant és az M134-et. A legerősebb kézifegyver, nincs ellenfele, csak a lőszerkészletünk…
8. Rakétavető: Nincs mit hozzáfűzni, a páncélozott ellen ellen kitűnő (Bio-Mechanoidok, avagy a lépegetők), de a lávaszörnyek se tudnak neki ellenállni, és persze a titkos helyek feltárásában nélkülözhetetlen. Vigyázzunk, közeli tárgyakra ne lőjünk vele, mert önmagunkat is megsebezhetjük!
9. Gránátvető: Igen hálás jószág, hagyományos módon (ravasz lenyom, elenged) közeli ellenség eliminálására szolgál, az elsütő billentyű nyomva tartása mellett távolra pumpálja az áldást. Nagyszerűen alkalmazható be nem látható helyek „biztosítására”, például egy elkanyarodó folyosó vagy lépcsőn állva a fejünk feletti plató megszórására.
10. Lángszóró: a TSE másik újdonsága minden bizonnyal sokak kedvence lesz, én szinte le sem tudtam tenni… Benzin alapú napalmot szór magából az édes, melynek kellemes tulajdonsága, hogy az áldozaton tovább lángol. Hatalmas barbecue partikat rendezhetünk, a Kleer csontvázak ellen kitűnő, de a tökfej, vagy a bika is szépen ég (szabadtéri ökörsütés ;)), sőt a hárpiákból is gyorsan grillcsirkét gyárthatunk – és a páncélozott ellen se tud mit kezdeni vele! Jópofa dolog, ha előmelegítünk vele egy termet – ajtó kinyit, láng beenged, ajtó becsuk, hörgés, sikítás elégedetten nyugtáz :). És persze titokkeresésre, sötét sarkok bevilágítására is igen hasznos!
11. Lézerfegyver: Szintén hálás, rendkívüli tűzgyorsaságú eszköz, erős és nagy hatótávolságú, ideális a nagy hullámban érkező ellenség lekaszálására.
12. Mesterlövész fegyver, alias távcsöves puska: a harmadik újdonság, először meglepődtem, hogy egy ilyen heves akciójátékban mit keres ez a nyugodt fegyver, ám hamarosan fülig beleszerettem… Az épületek tetején ránk leső ellenséget lesből lekaphatjuk anélkül, hogy a hajunk szála görbülne! Háromszoros zoommal a legtávolabbi pontokat is feltérképezhetjük, és leteríthetjük a gyanútlan rosszfiúkat. Különösen jó a hárpiák korai eliminálására – egyetlen lövéstől leesnek, mielőtt lövöldözni kezdenének, sőt, a bikák is egyből elfekszenek a 16 mm-es lövedéktől, így valóságos vadászatot rendezhetünk. És felhívom a figyelmet a zöld színű lény (Aludran Reptiloid) elleni áldásos működésére – a felénk repkedő jókora labdacsokat is le tudjuk lőni, aztán jöhet a gazdi… (ő ellene egyébként a lézerfegyver is kitűnő!)
13. Ágyú: Rendkívül hatásos, urániummal töltött robbanó golyója a legerősebb ellenségünket is leveszi lábáról… Gyönyörű látvány, ahogy a bikák felbucskáznak tőle, és igazán nagy pusztítást végez.
+1 Serious bomba: a Végső Megoldás. Ha minden kötél szakad, és úgy érezzük, elvesztünk, vagy csak pár centi van a kapuig, de életpontjaink maradékát éljük fel, robbantsuk fel ezt a szépséget! (Érdemes külön gombra tenni, én a Num2-re programoztam, mutatóujj-közelbe…) Egy hatalmas atomvillanás után tisztes körben minden ellenségünk elfekszik, miközben minket a különleges Életvédő Kvantummező ölel körül. Sajnos mérete miatt egyszerre csak három lehet nálunk.

Ha valaki nem tud megbirkózni valamely pályával, használja az alábbi cheat-eket. (De csak akkor, különben elvész az élmény!) Tehát: hozzuk be a konzolt a ~ lenyomásával (ez billentyűkiosztástól függ, nálam a 0 gomb töltötte be azt a funkciót), majd gépeljük be a következőket:
- please god: isten mód, sérthetetlenség
- please refresh: visszaállítja maximumra az életerőt
- please fly: repülő üzemmód
- please ghost: szellem mód, átmegy a falakon
- please open: kinyitja az ajtót, ami előtt állunk
Kikapcsolni őket a parancs ismételt beírásával lehet (a felfelé nyíllal vissza lehet hozni a bezongorázott mondatokat a konzolra!).
 
Nincs más hátra, induljunk el újabb kalandjainkra! A TSE az eddigieknél jóval több feladat elé állít minket és rengeteg titkos helyen tartogat számunkra meglepetéseket. Ezért ez a leírás főleg ez utóbbiak megkeresésére szorítkozik, közbeszúrva néhány fontos tanácsot. Előre bocsátom, sajnos pár titokkal adós maradok, nem sikerült mindet megtalálnom, de ez legalább kihívás Nektek – hátha sikerül rájönnötök, mit nem vettem észre a nagy rohanásban…


A mayák kincse

Sierra de Chiapas (titkok száma: 12)

1.: Menjünk le a tó aljára, vár ránk egy rakétavető! A gyorsabb vízi közlekedéshez lefelé menet nyomjuk a guggolás, felfelé pedig az ugrás gombot! Első lecke: minden folyót, tavat, pocsolyát alaposan fésüljünk át!
2.-3.: Másszunk ki a stégnél, majd irányozzuk be a túlpartot, és ússzunk át! A parton egy titkos mellvértet, egy revolvert és egy szintén titkos telefonfülkét találunk. (A fülkében érdekes beszélgetés zajlik Sam és egy bizonyos Jones között. Sam megkérdezi: „Mikor jön már ki?”, mire Jones: „Majd ha készen lesz!”. Hősünk válasza: „I been wait forever..” – azaz „Örökké csak várok…” – most jön a találós kérdés: mi az az ősi FPS játék, amelynek humora bizonyíthatóan hatott az SS készítőire, és amelynek újabb részét évek óta ígérik, és ennek nevében szerepel a „forever” szó? :))
4.-5.:  Ha elérünk a templomig, forduljunk balra! Itt megtaláljuk a ládabusz roncsait (titkos baleseti helyszín :)), és a völgy végében némi rejtett lőszert is. Második lecke: járjuk be a terep minden pontját, bár ez a hatalmas külső helyszínek miatt sok időt vesz igénybe, de megéri!
6.-7.: Megvan tehát a busz, de hol vannak az utasok? Sehol semmi nyomuk… Nos: Induljunk vissza a templom felé, és jól nézzük meg a falat! Látni fogjuk, hogy egy szakasza sötétebb a többinél. Küldjünk bele egy rakétát – titkos bejáratot találtunk, melyből máris elősorjáznak az angyallá vált nagyfejűek. Én felaprítottam őket, bár szívet tépően sikítoztak… Hogy mi van odabent, legyen titok – kár lenne kihagyni, óriási élmény! :)
(A fejlesztők humorára jellemző, hogy a demóban ezen a helyen csak „under construction”, azaz „építés alatt” táblákat találhattunk! :))
Harmadik lecke: figyeljük a falakat, a sötétebb részek általában titkos helyeket takarnak!
8.: Miután eltakarítottuk a második tökfej madárijesztőt is (és elhangzik egyik kedvenc beszólásom: „Hé, nem rúgtam szét a seggedet két teremmel ezelőtt?!”), bejutunk egy napfényben fürdő kis folyosóra. A végén balra sötétség, jobbra pedig mozgó oszlop-csapda fogad. Ha a lángszóróval balra bevilágítunk, láthatjuk, hogy bizony van arra út! Egy kis S-kanyar után eljutunk a titkos Mental terem fölé. Ez egy elég aljas dolog. A kivilágított M E N T A L betűkre kell sorban ráugrálni. Ha az L betűre érünk, fent kinyílik egy ajtó, és beugorva megtaláljuk a fődíjat: egy plusz 100 életpontot jelentő szívet! De vigyázat: ha rossz betűre ugrunk, kialszik az összes betűnk, és a mennyezetről lejjebb ereszkedik egy hegyes tüskékkel ellátott rács – és elég pár hiba, hogy igazi „nyárspolgárrá” ;) váljunk… Érdemes a feladat megoldásához átkapcsolnunk külső nézetbe (alapértelmezésben: H bill.). Ha odafelé egyszer sem hibáztunk, vissza már nem kell figyelni, két ugrással ki lehet jutni a teremből.
Negyedik lecke: vizsgáljuk meg a sötét sarkokat, ebben jó szolgálatot tehet a lángszórónk!

A „Crusher” nevű szobában (ahol a le-fel mozgó plafon egyetlen hatalmas kődarab, benne lyukakkal, és a padlón lévő mélyedésekbe kell állnunk) csak arra figyeljünk, hogy két oldalt van két kapcsoló, azokat nyomjuk meg!

9.: Amint kiérünk a szabadba (és megpucoltuk a terepet, valamint összeszedtük a cuccokat), menjünk a fához, és nézzünk le. Alant egy kis platón újabb titkos rakétavető várja gazdáját! Pottyanjunk le ügyesen, majd ha felszedtük a fegyvert, ugorjunk bele a világító kék gömbbe!
10.-11.: Ha figyelmesen megyünk, és felfelé tekintgetünk, észrevehetünk egy második függőhidat, és odafent egy 100 pontos szívet. De hol a feljárat? Nos, induljunk el visszafelé, jobbra, két hegy összeérésénél találunk egy nagyobb kiszögellést, és jobbra alatta egy kisebb, világos kőbumszlit. Ebbe kell belerakétázni egyet, és máris megnyílik a rejtett barlangbejárat, majd némi úszkálás után (használjuk a gyorsításokat [guggolás, ugrás], mert épp, hogy elég lesz a levegőnk!) máris birtokunkba vehetjük a jutalmunkat, a titkos életerőt! Ötödik lecke: minden irányban jól nézzünk körül, ha meglátunk valahol egy power-upot, keressünk a közelben gyanús tereptárgyakat, belső térben sötét sarkokat!
12.: Utunk végén, a sziklabejárat előtti tóban vár ránk az utolsó titok, a tó mélyén egy kis kiszögellés alatti elsősegély-csomag formájában. Vigyázzunk az elektromos halakra!

Valley of the Jaguar (titkok száma: 8)
1.: A második ugrálós terem (a vizes ugratókkal) végén, a kapu tetején van egy kis titkos lőszerkészlet. Ha kimegyünk az „erkély” bal szélére, látunk egy kis „sziklakinövést”. Ez tulajdonképpen egy ugrató, innen fel tudunk reppenni a kapu tetejére, onnan pedig le a skulókhoz, majd vissza a „földre”. (Hogy egyszerűbb legyen a ráugrás, nyugodtan fűrészeljük szét a tűztartót!
2.: Amint kiérünk a kis kapun a völgybe, hátra arc - jobbra fent láthatunk egy kis kiálló sziklapárkányt. Eresszünk bele egy rakétát, jutalmunk egy titkos sérthetetlenség, ami igen jól fog jönni! Javallat: mielőtt felvennénk, rohanjunk előre, hogy előjöjjön az ellenség, aztán jöhet a haddelhadd!
3.: Miután tiszta a terep, cuccoljunk fel a középen álló áldozati oltáron. Forduljunk szembe a főtemplommal (amerre a kis arany tartók néznek). Balra és jobbra van a két „altemplom”.
Javaslom elsőnek a jobb oldalit meglátogatni. Ha a lépcsőjével szembe állunk, balra van egy völgy, amelynek a mélyén titkos páncél vár ránk – és egy Indy-féle ;) kőgolyó a hegytetőn. Amint felvettük a vértet, elindul lefelé – legjobb, ha balra felfutunk a domboldalra, ekkor elmegy mellettünk.
4.: Felvértezve indulhatunk felfelé a templomhoz. Amint lecsendesedtek az indulatok, és felérünk a tetejére, Sam közli: „Komoly tűzerőt érzek, pontosan itt!” Nos, szimata nem csal: a bejárattal szemben állva menjünk jobbra, majd pottyanjunk le egy szintet, és vegyük észre a falon a sötét foltot… Hmm, ez valóban komoly tűzerő ;)!
5.: Mehetünk a másik „altemplomhoz”. Ahogy felé tartunk, hamarosan meglátjuk a domboldalon hullámzó „Crollywood” feliratot (én majd’ lefejeltem a monitort, amikor észrevettem :)). Menjünk a völgy végébe, és megtaláljuk a „titkos Crollywood mozistúdiót” :)!
6.: A következő titok a templomban, az igen aljas ’Spikes’ nevű terem után vár ránk. (Ez az a pálya, ahol a fal két oldalán nyársak vannak, és erős huzat terelget minket feléjük. Jó tanács: váltsunk külső nézetbe, és amint Sam elkezd csúszni valamely irányba, fussunk vele az ellenkező oldal felé. Ha lehet, kerüljük az oldallépést (strafe)!). Szóval, ha túléltük a tüskéket, bejutunk egy kis terembe. Ha – immáron ugye rutinosan – felfelé nézünk, észrevehetünk egy kék páncélt a boltíveken. Nosza, elő a lángszórót, és világítsuk be a sarkokat! Aha! Balra, az utolsó oszlop és a fal között ott egy kis dobbantó! Legjobb, ha ráhátrálunk, majd a levegőben jobbra lépünk. Itt összeszedhetünk egy kis lőszerutánpótlást és a titkos páncélt!

Közbevetőleg még pár jó tanács: a pálya végén, a sötét teremben maradjunk a fényösvényen! Amint felvettük az arany jaguárszobrot, ne menjünk sehova, szedjük le az ellent, a többiek a lépcső és a fal szögletében gyűlnek össze, pár gránáttal elintézhetjük őket! Ha visszaértünk a bejárathoz, ne lépjünk ki a hídra, hanem még a folyosón vegyük elő a távcsöves puskát, és nézzünk jól körül vele! Mind az áldozati oltáron, mind két oldalt van pár áldozat, innen kényelmesen elintézhetjük őket!

7.: A főtemplomnál menjünk be a bal oldali kis épületbe, itt találunk némi rejtett lőszerkészletet.
8.: A templom lábánál jobbra hátul a sarokban titkos életlétyós lombikra bukkanhatunk.


The City of the Gods (titkok száma: 15)

1.: Ahogy belépünk, induljunk el balra a fal mentén, a sarokban, az utolsó épület és a fal között vár ránk egy kis rejtett ammo.
2.: Mehetünk tovább balra a nagy épületbe (amelyik előtt a jókora kőfej van), bent jobbra van egy pár egymásra dőlt oszlop, igazítsuk el őket rakétával, titkos folyosóra bukkanunk, annak végén pedig egy teremre, jó adag lőszerrel.
3.: Kiérve a szabadba menjünk tovább balra, az épület sarkánál forduljunk be, majd a falhoz érve jobbra a másik épület mögé – itt egy életgyógyszert felvéve aktiválhatjuk a Titkos Vérfürdőt: az épület és a fal tetejéről két nagy Bio-Mechanoid vesz kezelésbe minket – és viszont… :)
4.:  A faragott oszlopos épület után (ebben semmi rejtélyest nem találtam…) továbbmenve a fal mentén elérünk a sarokig, ahol egy átlósan álló kis ház van, ennek sarkában pedig egy fa. Ha ezt kitermeljük, az épület mögött elrejtett plusz életpontokat találhatunk.
5.: A kis „szoborpark”, majd a köpködőfejes vesszőfutás után kijutunk az újabb nagy térre. A bejárattal szemközti nagy, lépcsős épület mögött néhány ágyúgolyót találunk.
6.: Egy jópofa, és igen fontos bónuszpályára jutunk, ha visszamegyünk oda, ahol bejöttünk, majd balra elmegyünk addig, ahol egy fa és egy nagy levelű bokor tövében aranyló, ugrabugra szikrákat találunk. Ez egy teleport bejárata, amely a Furcsa Fejek Titkos Udvarába vezet! Itt elég érdekes élményekben lehet részünk… Jó tanács: szedjünk össze minden stuffot a csarnokokból és a medencékből (jó halvadászatot! :)), a középen lévő szívet és páncélt hagyjuk a végére! Így maximális életerővel és páncélzattal nézhetünk az első, igazán nagy derbi elébe…
Ezután következik ugyanis a Nagy Futás, ebben semmi titok nincs ;), csak rohanni, lőni , rohanni, lőni… Néhány tanács azért: az első körben maradhatunk a lépcső mellett. Jó taktika, hogy leguggolunk a jobb sarokba a lépcső mellé, és onnan géppisztolyozzuk a bombás fiúkat. (Egyébként egy kis idő elteltével mindkét sarokban megjelenik némi életerő.) Ez után a csontvázakat a lángszóróval, a bikákat az ágyúval kínáljuk meg. Figyeljünk arra, hogy a rakétafesztivál közben lesz olyan kamikáze, aki hátizsákkal rohan felénk. Őt ne robbantsuk fel, inkább puskával szedjük le, így hozzájutunk a csomagjához, ami egy jó adag lőszerutánpótlás!

7.: A következő pályára belépve megint csak balra indulunk a fal mentén, míg el nem jutunk egy kis épülethez, mely mögött, a kerítésen túl látszik a nagy piramis. Ezen házikó mögött találunk némi rejtett életerőt.
8.: Visszalépve (rükverc :)) találunk egy olyan kis házat, amelynek kígyó van a tetején. Ide belépve (ez az egyetlen olyan házikó, amelynek bemehetünk az ajtaján!) meglelhetjük az „elveszett spanyol ágyút”, amely boldog lövöldözésbe kezd jöttünkre, mellette pár rakás ágyúgolyó.
9.: A nagy kígyódíszes épületben a terep megtisztítása után menjünk a terem végébe a kis folyosóig, majd hátra arc! Rögtön észrevehetjük a mennyezet alatt, a kis kődíszen dobogó szívet, melyet egyetlen rakétával lecsalogathatunk a padlóra.

Jön a csúszdázás, amelynek érdekessége, hogy egy alkalommal sikerült átugranom a korláton, és bekerültem a lejtő alá, ahova rettentő mennyiségű ammopakk, 100 pontos szív, és páncél van begyömöszölve, csakhogy az egész legalján ott ágaskodik megannyi gyilkos cövek. Nem leltem rá a módszerre, hogyan lehetne (mondjuk a repülő üzemmód aktiválása nélkül ;)) kihalászni ezeket…

10.: A terembe, ahova bepottyanunk, lesz dolgunk bőven… Miután elült a csatazaj, vegyük szemügyre a falakat! Balra a két oszlop között gyanús lett az árnyék. Nosza, elő a rakétavetőt – és ne is rakjuk el! Láss csodát – titkos kártyabarlangra bukkantunk, ahol három Zumb’ul pókerezik, és nagyon rossznéven veszik, hogy megzavartuk a partit…
11.: A tiltott szerencsejáték felszámolása után a lyukkal szemben lévő falrészlet is gyanússá válik (és innentől kezdve minden falrészlet ;)) – és nem is csalódunk, a füst elülte után életitalokat és lőszert szedhetünk össze.
12.:Kellemes kis pálya előtt állunk, lyukak a padlón, alul tüskék, oldalt és szemben szintén, és lágy szellő toszogat közben… Javaslom, hogy váltsunk át sétára (alapértelmezésben CAPS LOCK), nehogy hirtelen lendülettel belerohanjunk egy felállított szögeságyba. Ám – kellemest a hasznossal – az ügyesebbje lerövidítheti magának az utat, és még némi jutalmat is kap érte; nem kell mást tenni, mint rögtön az elején a jobb oldali lyukba beugrani! Kis mesterkedéssel összejön – ígérem, megéri!
13.: A lávás pálya igazán forró akciója közben se feledkezzünk meg „titkos küldetésünkről” ;), belépve menjünk jobbra, és a tökbelezés után fussunk a félig elsüllyedt házikó mögé (ez ráadásul véd is minket), az épület és a fal között lepillantva a lávára kis kiszögellésen elrejtett lőszerre bukkanunk!

Itt tehát 2 rejtélyt nem sikerült kibogoznom, remélem Ti szerencsésebbek lesztek…


Serpent Yards (titkok száma: 10)

1.-2.: Amint a pályára értünk, a kapuépület jobb és bal oldalán befordulva is vár ránk meglepetés. Jobbra némi rejtett ammo vár ránk, balra a másik sarok mögött pedig némi power-up felvétele után bokornak öltözött kamikáze ugrik nekünk – a program pedig kaján örömmel közli, hogy megtaláltuk a Titkos Öngyilkos Növényt… (Nagyon pihentek a fiúk..)
3.: Amint lemegyünk a lépcsőn a kígyós emelvényig, ahol alaposan feltöltekezhetünk, rögtön kitör a balhé. A lépcső tetején, ahonnan jöttünk, volt egy masszív tömb. Innen a csata kirobbanása után néhány Bio-Mechanoid tör ki. Ha elsimítottuk az affért, menjünk ide vissza, egy Serious bomba mellett az egyik sarokban rejtett elsősegélycsomagra bukkanhatunk!
4.: A lézercsapda után, jobbra a kis ház mögött újabb lőszerutánpótlást találunk.
5.: Miután a kis átriumban felvettük a maszkot, Sam sürget minket: gyerünk innen! Ne hallgassunk rá. Ha a piramissal szemben állunk, jobbra egy nagyobb és egy kisebb kőfej van – ha a kicsit megközelítjük, nekünk ugrik! Na, nyughass! A törmelék között ;) életerő lapul – ki mondta, hogy a szobroknak nincs szíve ?!
6.: Most aztán kiélhetjük destruktív hajlamainkat: ha elmegyünk a piramis mögé, némi meglepetésre egy robbantószerkezetet találunk. Használjuk egészséggel – íme a Titkos Mega-ultra Robbanás! Hogy ezután mi történik, maradjon titok, de legyen kéznél valami erős fegyver… ;)
7.: Ha visszamegyünk az előző udvarba, némi változást tapasztalunk: a jókora szobrot mérges nagy fej bombázza tűzgolyókkal. Ha elég gyorsak vagyunk, némi sérülés árán rátehetjük a maszkot a szoborra (elég elrohanni előtte), és máris mehetünk megnézni, mit őrzött annyira az a kőpofa…
8.: A következő pályán jobbra hátul van egy három házikóból álló épületcsoport. Ezek mögött találunk egy élettablettát, amint felvesszük, aktiváljuk a „Titkos Figyelőt”. Fejünk felett az égen két szemgolyó jelenik meg, „akik” épp olyan döbbenten néznek, mint mi…

Ismét 2 titok maradt rejtve előttem – vajon hol lehetnek?


The Pit (titkok száma: 10)

1.: A nyitó (tavas) pálya utáni teremben, a jobb oldali utolsó oszlop mögött kis teremre bukkanhatunk (használjuk a lángszórót!), benne egy titkos szív…

Ezután jön a lezuhanó oszlopokkal teli rész, nem nehéz, maradjunk az egyik oldalon, és amint elkezd emelkedni egy oszlop, fussunk át a következőig.

2.: A jópofa (a Tájfun nevű játékra emlékeztető) csúszkálós pálya után a kis folyosón menjünk el a második boltívig, és hátra arc, fölfele nézz! Nini, egy páncél! De hogy jutunk fel oda? Nos, menjünk el a folyosó végéig, ismét forduljunk meg, és vegyük észre, hogy a jobb oldali tüzes alkalmatosságban egy kis erőtér szikrázik! Ez egy teleport bejárata - ugorjunk bele, és máris fent vagyunk a pillér tetején! Ismét tanultunk valamit, hamarosan megint használhatjuk!

Egyik kedvencem, a billegő talajú terem következik. Nagyon jó a fizikai modellezés, öröm nézni, ahogy az ellenségeink megpróbálnak egyensúlyozni, lőpozícióba helyezkedni… Külön ügyességi játék összeszedni az életlétyókat – némi ugrálással és kis szerencsével megoldható!

3.: Nyomasztó hangulatú folyosón állunk. Ha megpucoltuk a terepet, menjünk végig, és álljunk meg az utolsó előtti ívnél! Ha felugrunk az ívtartó oszlop peremére, a közte és az utolsó ív közti részen megpillanthatunk egy újabb erőteret (aranyszínű ugrabugra szikrák). Egy merész ugrás, és máris begyűjthetünk némi rejtett muníciót! A visszaút ugyanez – fejest a teleportba!
4.: A titokkereső amint beér egy lépcsőházba, rögtön elindul a garádics alá (jobbra) – és titkos elsősegélycsomagra bukkan, ahogy az illik…
5.: Felfelé menet én minden egyes ablakon kinéztem, hátha valamit találok. Szerencsém volt… Pisszegő hangra lettem figyelmes, és a távolban feltűnt valami lebegő piros izé, mint egy kisördög… Elő a távcsövest, célra tarts és tűz. Jutalmam egy, az ablakon berepülő jókora piros szív alakjában öltött testet – tisztára, mint a vásári céllövöldében :).
6.: Amint átérünk a következő folyosóra, messziről észrevehetjük a szembeni torony felett lebegő páncélt. Az épületben - némi közelharc után – rögtön erőtér-nézőbe indultam – és meg is találtam, a szemközti teraszon, a jobboldali tűztartóban. „Titkos Lerobbant Teleport”-nak hívja a program (nem értem, miért, hisz működik). Amint a tetején vagyunk, álljunk meg, majd egy jól méretezett ugrással elkaphatjuk a vértezetet – ne féljünk, a leesés fájdalommentes lesz!
7.-8.: A „Rocket Arena” ( (c) Quake) kiadós rakétapárbaja után menjünk fel a lépcsőn. Biztos mindenki egyből balra rohanna a lentről már rég kiszúrt nagy piros szívért – és szívna is egy jót… Amint hozzáérünk ugyanis, a kis édes leugrik az arénába, és villogó felirat tudatja: épp most aktiváltuk a Titkos Rakétafesztivált! A főszereplők: mi és jó pár Bio-Mechanoid… Persze, nem kell lemondani az életpontokról, de előtte készüljünk fel az akcióra: a lépcsőn felérve forduljunk jobbra, és a sarokban meglelhetjük  a tüzelő lábast, benne a kis erőterünkkel – és megjelenünk egy épület tetején, melyről ügyesen lepottyanva a teraszra felvehetünk pár Titkos Rakétafesztivál Felszerelést, és egy ’Serious damage’-t, mellyel megsokszorozzuk a tűzerőnket. Így már mehetünk a szívecskéért…

(A kettes szám üldöz engem… megint van adósságom…)

Boss: A pálya végén maga Kukulkán, a szélisten vár minket. Rohanjunk körülötte folyamatosan, és kínáljuk robbanó lövedékekkel – rakéta, gránát, ágyúgolyó, ha elfogytak, jöhet a minigun. Vigyázzunk a kis tornádótölcsérekre, és ha van nálunk, jó pillanatban aktiváljuk a Serious bombát!


Jóóóóó reggelt, Babilon!

Ziggurat (titkok száma: 10)
1.: Menjünk az épület háta mögé, találunk egy eldugott távcsöves puskát.
2.: Be kell ugranunk a kútba. Előtte, ha lenézünk, láthatunk az alján egy szívet – körülötte tüskék. Meg lehet próbálni most leugrani érte, de hamarosan leérünk majd az oszlopos-lépcsős nagyterembe, az egyik oszlopban találunk egy kivágást, onnan egyszerűbb a beugrás, a kijövetellel nem lesz gondunk. (Ez az a bizonyos terem, ahol fent, a magasban kell keresnünk egy kapcsolót – türelmes ugrálással sikerül!)
3.-4.: Amint kiérünk a szabadba (itt hangzik el Sam jóízű köszöntése :)), szokásos menetrend, a kapuépület bal és jobb sarka vár minket. Jobbra egy pirula, ha felvesszük, megjelenik egy mérges Zum’bul, ha lekapjuk, berobban mögötte a sötét falrészlet, benne egy rejtett elsősegélycsomag. Balra a pár darab sniper skuló felvétele után a Titkos Öngyilkos Bosszúálló Növény ugrik nekünk, hogy megtorolja maya testvére halálát… (Jézusom fiúk… :D)
5.: Miután összeszedtük a szárnyakat, és minden mást, mehetünk a templomba. Jobbra egy rács mögött láthatunk pár jóságot – megszerzésükre kicsit akciózni kell. Menjünk be a bal oldali ajtón, majd váltsunk sétára, és halkan közelítsük meg a belső teremben alvó két ifjú Arachnoidot. Távcsöves puska, zoom, két gyors lövés – majd jöhet a kapcsoló. Kint egy lávaszörny vár ránk, bezoomolva várjuk az ajtó nyílását, majd pukk. Aztán kilépés, gyors jobbra át, és még egy pukk… Mehetünk a másik terembe, előre majd jobbra az első oszlop mögött rátalálunk a titkos folyosóra (használjuk a lángszórót a világításhoz!)
6.: A hatalmas lakóövezet (Residental Area) utáni kis tér bal- és jobb oldalán két ajtó vár ránk. Mögöttük egy-egy kis zikkurat belsejében egy titkos követ kell megérinteni – nekem a program csak az első érintést számolta be titoknak.
7.-8.: A jobb oldali kapun belépve valahol hátul a bal sarokban egy pirula felvétele után a játék a Bokszoló Barry titok aktiválását tudatja. A nem messze tőle található hosszú, kétajtós épület bal oldali bejárata fölött egy ablak kezd lengedezni – ha beleküldünk egy rakétát, egy helyes kis kék bokszkesztyű repül ki, és üti le a szemben lévő épület tetején leskelődő zöld szörnyet – a program pedig elégedetten nyugtázza, hogy a Titkos Bokszoló Barry az első menetben betalált…
9.: Ezen a pályán, miután a zikkuratban megérintettük a zöld követ, balra látunk két kék tornyot. Közöttük a falon sötét folt – mehet bele a rakéta. Odabent egy kis tér, jobbra fent pedig falapon egy sérthetetlenség szobrocska várja az újabb rakétánkat.

A Büntetés Termébe (Chamber of Punishment) lépve jobbra fent látunk egy szívet. Eléréséhez kicsit szívatós út vezet. A jobb oldali ajtón belépve kell három kart meghúznunk, akkor nyílik ki a bal oldali ajtó. Itt vigyázzunk! Amint belépünk, egy kőpalló átvisz a szemben lévő karhoz, ám amint azt meghúzzuk, a szoba átfordul, és mi belezuhanunk a tüskékbe! Ezért a teendő: előremenni a karig addig, míg a ’Use’ felirat megjelenik, felnézni, és amikor a felül mozgó két lap közül a közelebbi pont a fejünk fölé ér, lenézés és USE (alapban ENTER) – ha jól csináltuk, pont ráesünk a platnira (előtte, utána mentsünk!). Ezután az immár alattunk mozgó kapcsolós lapra kell lepottyanni, majd ugyanaz a játék – felső lap bemér, kar meghúz, leesés. Ha sikeresen megoldottuk a feladatot, már csak a szemben lévő lépcsős átjáróra kell átugrani, és aztán, mindig a szomszédos nyúlványra ugrálva, elérhetjük a szívet. Phű…

The Elephant Atrium (titkok száma: 12)

1.: A jobboldalon lévő ajtón bemenve és a lépcső tetején balra fordulva kiléphetünk az erkélyre. Ennek bal sarkában van egy kis ugrató. Ráhátrálva, majd előre lépve az első oszlopon találjuk magunkat, innen átlósan, oszlopról oszlopra ugrálva elérhetünk a terem végébe, ahol már szívdobogva várnak minket…
2.-3.: A szabadba lépve ismét elindulunk a kapuépület felkutatására. Balra érve nem sok időnk van nézelődni – a berobbanó fal feltárja a Titkos Udvart, benne ágyúval, golyókkal – és számtalan ellenséggel. Nyugodtan használhatjuk a most felvett fegyvert, az udvar végében álló piramist a mögötte található robbantószerkezettel ledöntve jó sok muníciót kapunk.
4.: A jobboldali templom mögött találunk egy kis páncéllemezt, mögötte azonban árulkodó foltot fedezhetünk fel a falon…Így lesz egyből százegy.
5.: Miután megnéztük a kis mozit az arany elefánt fellelési helyéről, az „örökre bezárt ajtó” (Locked. Forever.) melletti templomtól jobbra pár lőszert találunk – és egy fa titkosan Bio-Mechanioddá mutánsolódik…
6.: Balra menve a falban újabb sötét részt fedezhetünk fel – ismét egy páncéllal.
7.: Ha ezt a falat követjük, a hátsó sarokban, kis bemélyedésben jó adag életerőre bukkanhatunk.
8.-9.: A párkányon, amelyről az elefántszoborra látunk le, körbemenve leghátul találunk egy kapcsolót, melyet meghúzva megnyílik az újabb Titkos Udvar. Ha visszamegyünk és szembeállunk az elefántos épülettel, akkor balra van egy kis templom, ennek ajtaján bemenve, majd balra fordulva jó sok cuccot szedhetünk össze.
10.: Az elefántos ház (közepén a helyes kis forgórésszel) után kilépve induljunk balra, és kis tekergőzés (és némi csata) után találunk egy kapcsolót a lépcső mellett. Ha meghúzzuk, a program közli, hogy kinyílt a Titkos Lőszerraktár. Ez pedig nem más, mint a főépület melletti kis templom, ahol felszerelkezhetünk az útra.

Újabb két, megfejtésre váró titok…

Courtyards of Gilgamesh (titkok száma: 11)
1.: Igen, úgy van: szabadba ki, kapuépület, ne menjünk le a lépcsőn, hanem induljunk jobbra. A falon két kőpárkányt látunk, ráugrálva egy kis tetőre jutunk, némi életért, meg egy kis lövöldözésért…
2.: NETRICSA valami kapcsolót meg vizet emleget… A baloldali kapun egy kétmedencés területre jutunk. A jobb oldali mögött titkos lőszercsomag vár ránk. Mivel itt más dolgunk nincs, ugorjunk a vízbe, majd kövessük a tablettákat, ha elég gyorsak vagyunk, kijutunk egy másik pályára.
3.: Miután kifújtuk magunkat, visszamehetünk a víz alá portyázni. Némi bolyongás után rábukkanhatunk egy kis titkos víz alatti teremre, benne egy szép piros szívvel.
4.: A pálya sarkában hátul van egy két szobor őrizte zikkurat, ez a célunk, itt van a kapcsoló. Még ne menjünk be, kerüljük meg az épületet, és felvéve a cuccost, megmozdul az erdő…
5.: Mehetünk a kapcsolóhoz, ám mielőtt belépnénk, hátra arc, és nézzünk balra arra az irányban, amerre a nagy kupola, a torony és zikkurat hármasa van. Valami csillog ott… Elővéve a távcsövest, nyolcszoros zoomnál tisztán kivehető egy kis céltábla! Ha meglőjük, balra a kerítésben rejtekajtó nyílik, benne Serious damage, sérthetetlenség és muníció. Döntsük el, mikor vesszük fel őket: most, és a kapcsoló aktiválása utáni csetepatét intézzük el vele könnyen, vagy majd a kis háború után, és az előző pályára való visszatérésünkkor a fogadóbizottságot lepjük meg velük…
6.: Ha kilépünk a kapun, vizsgáljuk meg a jobb oldali medencét, az egyik kis átjáró egy lőszercsomaghoz vezet!
7.: Belépve Gilgames tükrös padlójú templomába, a jobb oldali ajtót választva némi rejtett szívecskére bukkanunk.
8.: A csúszás-ugrás, majd a hosszú folyosó végén jobbra lépcső – mi azonban ugye balra megyünk? Mert aki keres, az itt is talál…
9.: A legenda szerint csak az léphetett be Bábel tornyába, aki túlélte a „halálugrást”. Persze, ez trükk, ha lenézünk, észrevehetjük a kőlapot, amelyre ráugorva elindulunk – bele az „áldásba”. Az adok-kapok közben néha pillantsunk fel – a bal oldalon, fent egy kis sziklapárkány van, ha aláértünk, úgyis kézben a rakétavető… Jól jön az életerő!
10.: Beteges titokkeresésem tetőpontja, hogy miközben az utolsó pálya hatalmas mészárkodása folyt, a minigunos kaszálás közben észrevettem középtájon, balra, a távoli tornyon egy ismerős csillogást. Gyors fegyvercsere, és a távcsőben újabb céltábla bukkant fel. Köszi, fiúk! – de hol az utolsó?!


Tower of Babel (titkok száma: 10)
1.: A hatalmas ceremóniaterem bal hátsó sarkában, jobbra egy kis mélyedésben elrejtett páncélra bukkanhatunk.
2.: A bonyolult, lépcsős-liftes „kozmoszteremben” ha a belépés után elnézünk jobbra a lépcső alá, láthatunk egy szívet. Én nem jöttem rá, hogy kell felvenni, mert ugyan amikor felette oldalt lépek, lejutok egy kis peremre, és innen be tudok mászni érte, de mielőtt elérném, egy teleport azonnal visszarak a lépcsőre… Hmmm…sikerül ez valakinek?
3.:Amint átérünk a keskeny kőhídon (a közepén be lehet ugorni némi stuffért), menjünk balra, és le egy lépcsőn, rejtett muníció vár ránk.
4.: A liftből kilépve a szemben lévő sarkoknál jobb és baloldalon egyaránt van egy-egy egérlyuk. Ha belelövünk bármelyikbe, a képernyőn megjelenik a felirat: „Titkos Halálos Törpe” aktiválva. Valami pici barna izé ki is jön onnan, de hogy mi, nem tudom, mert rögtön felrobbant – mintha egy miniatűr bika lenne…
5.: Újabb liftezés, majd lépcsőmászás után elérünk a torony tetejére, ahol majd le kell csúszni egy kis szobába. Balra jól látszik két halom ágyúgolyó, és mellettük a csillogó teleportkijárat. Csakhogy bejáratot sehol nem találtam… A repülés üzemmódot aktiválva fel tudtam szedni a lőszert, és belépve az erőtérbe az említett kis szoba hátsó szögletében találtam magam, de se itt, se máshol nem leltem rá a kapura… Érdekes és bosszantó..

A sötét szobába világosságot vihetünk – bár megkapó az éjben felcsillanó zöld szempárok látványa :) – ha a szemközti ajtó feletti fényes, kör alakú díszt meglőjük – bármivel, ami a kezünkben van. Ezután kis időre fény gyúl, majd kialszik – mehet az újabb lövés!

6.: Kilépve a szabadba, és körbe futva-menekülve a bal oldali kerítés közepén, az oszlopon valami nagyon zavart. Nicsak – mit keres egy egyiptomi fáraóábrázolás Babilonban?! Még világít is rajta a napkorong… Rakétát neki! Belépés a teleportba - a poén hatalmas, nem árulom el, ezt látni kell. Mindenesetre használjuk a fegyvereinket, csak a nagy piramist és előtte magunkat kíméljük! Jutalmunk egy páncél és egy szív!
7.: Miután már két táblát összeszedtünk, a harmadik pályájára lépve menjünk egyenesen a falig, jobbra a falon ott az ismerős, árulkodó sötét falrészlet…
8.: Mindhárom tábla megvan, átmegyünk egy csarnokos termen, ki a szabadba. Itt egyenesen haladva hamar rátalálunk egy kis életpirulára, amelyet összeszedve a „Hatalmas Titkos Gizmó” jelenik meg. Ez egy jókora béka, ha kicsináljuk, millió kis varangyra hullik szét – a lángszórónk legyen kéznél! Gusztustalan tréfa volt, fiúk…

(A kettő az kettő – sajnos…)

A Boss itt nem más, mint egy jókora Exotech Lárva. Nem túl nehéz ellenfél, csak arra kell figyelni, hogy olyan, mint egy villamos: kötött pályán közlekedik (ezért jól el lehet bújni a lövedékei elől az oszlopok mögé), és energiáját a falakon körbe látható elektromos szerkezetekből nyeri. Ezért kezdésnek ezeket a kütyüket lőjük szét (teljesen, míg összedőlnek!), ekkor neki lehet állni a nagyfőnöknek – javaslom itt is a rakétavetőt! Kis békákat szül közben szaporán, úgyhogy lesz dolgunk. Ha a szörny két karja leesik, a csápjából lézersugarakkal bombáz. Jó mulatást!


A Szent Grál nyomában – Lengyelországban
(szegény Arthur király meg Angliában kereste…)

The Citadel (titkok száma: 16)
1.: Az első pályán a baloldali házcsoport elején egy nyikorgó-lengedező ajtó várja a megsemmisítést… Odabent magunkhoz vehetjük a jó öreg duplacsövűt.

A kedves ’Kill-O-Matic’ elég kemény pálya, egy gyors ugrással-lépéssel be lehet jutni a baloldalon árválkodó lövedékhez, majd némi békavadászat után újabb ugrabugrával ki a lifthez.

2.: Egy titok, mely nem titok: bokszkesztyű a falban? Igen, ha meghúzzuk a kart, kivágódik a jószág, úgyhogy ügyesen helyezkedjünk…
3.: A hídon a bal oldali oszlopcsonk (itt vehetjük fel a lángszórót) tövében rejtett lombik vár minket, visszaugrás a másik oldalon a kis szerkentyűre lépve. (Érdekes, hogy a másik pillér tövében is van életpirula, de ez nem számít...)
4.: Első utunk a temetőbe vezet, csak követni kell az elénk szórt tablettákat. Ha felvettük az aranykeresztet, és elimináltuk az ellent, nekiállhatunk felnyitogatni a sírokat (eléáll és USE). Régi jó ismerőseink, ha angyalnak nem voltak jók, ördögnek még elmennek…
5.-6.: A temetőből kilépve balra a házikó mögé rejtett lőszert találunk, és az egyik jobb oldali mögött szintén.
7.: Következő két pályán semmit nem találtam, a harmadikon (a nyitott várkapus) szintén balra a ház mögött, szintén lőszer…
8.: Ugyanitt, ha szemben állunk a várkapuval, a baloldalon lévő emeletes ház mögött sérthetetlenség szobrocska vár ránk!
9.: A két fogaskerék közé ugorva, a víz alatt úszkálva találunk egy szívet. (A teremből úgy tudunk kijutni, hogy ráugrunk a törött fogra, és onnan az ablakra.)
10.: A jókora arénába lépve ( jobbra a vár bejárata a csapóhíddal) már megint balra, ház mögött, muníció (fő a változatosság…)
11.: A vár bejáratával szemben állva, balra a ház mögött páncél.
12.: A csövön lecsúszva a víz alatt titkos elsősegélycsomagra bukkanhatunk.
13.: A liftezés és felrepülés után, jobbra a sarokban álló hordóba vértezet van elrejtve.

Amikor éjfélt üt az óra, megjelenik a képernyőn a felirat, hogy „Éjféli Megatitok engedélyezve”, majd amikor véget ér a kolompolás, az „Éjféli Megatitok letiltva” mondatot olvashatjuk. Arra sehogyan sem sikerült rájönnöm, hogy ez mi lehet, főleg, mert a nehézségi szinttől függően hol még a hídon, hol a temetőben ért az éjfél… Ha ezt levonom a meg nem fejtett titkok számából, megint csak kettő a végeredmény…


Land of the Damned (titkok száma: 13)
1.: Amint megérkezünk, a jobboldali sziklák előtti egyik házikó ajtaja nyikorogva lengedezik, várva, hogy rakétavetőnkkel megolajozzuk…
2.: Felsétálva a malomra, egy kis karra bukkanunk. Húzzunk meg, hogy találkozhassunk a Croteam-féle Télapóval :). Menjünk utána, „van zsákjában minden jó…”
3.: A boldogan vigyorgó hóember sem úszhatja meg titokkereső lelkünk csapásait – és milyen igazunk volt! Jól jön az a páncél…
4.: Hátul, valahol arra, ahol két szikla összeér, és köztük egy laposabb rész van, egy házikónál furcsa köhécselésre lettem figyelmes. Felnéztem a kéményre és… nem lövöm le a poént… :)
5.: Hóesés, karácsonyi zene – és egy újabb hosszú, hosszú futás… A végén bajaink nem érnek véget, elég megközelíteni az újabb hóembert… Ettől kezdve hóember-fóbia kezdett kialakulni bennem…
6.: Ezen fóbia a következő hóból épített figura láttán láncfűrészt adott kezembe…aztán majd leestem a székről a Croteam pihentségétől…ez már beteges! :)
7.: Az egyik házikó ajtaja ismét hívogatóan leng – érdemes megkeresni és benyitni…
8.: Jön az „isteni” lávás rész. Az első pályán túljutva, a kijáratnál visszafordulva a magasban, egy sziklaív tövében egy szívet látunk – ám hogy hogy lehet elérni (rárepülés nélkül), arra nem sikerült rájönnöm, pedig módszeresen körberakétáztam mindent… Hmm…
9.: A második lávás pálya kijáratnál menjünk balra le, egyenesen a sötétbe. Elrejtett fegyver a jutalmunk!
10.: Még ne menjünk ki, hanem hátra arc, és ha jól körülnézünk, balra fent megláthatjuk a most felvett szerszámzathoz való lőszercsomagot. Máris mehet a rakéta – és ez most jól működik, mehetünk vissza a csomagért!
11.: A harmadik forró helyzetet túlélve ismét jutalom vár a pálya végén. A sziklaívről leérve menjünk jobbra vagy balra, az ív alatt szívdobogva várnak minket…

Megint kettő hibádzik… Mit nem vettem észre?


The Grand Catedral (titkok száma: 6)
1.: Amint a pályára érünk, jobbra a falon máris felfedezhetjük az ismerős elszíneződést. Amint kitör a balhé, felvehetjük a Serious Damage-t és a +100 életerőt…
2.: Az első jobbforduló után ha egyenesen nekimegyünk a várfalnak, jobbra fent az épület ablakában könyöklő négert találunk – a távcsövessel megkínálva egy igen hasznos Serious damage-t kapunk!
3.: A sokadik forduló után vár ránk egy titkos pálya! Ez majdnem a pálya végén van, ha kikukkantunk a sarkon, és lávaszörnyeket meg kaput látunk, helyben vagyunk… Ne forduljunk be, hanem nézzük meg a jobb oldali várfalat, valahol ott, ahol a háttérben egy kék lobogó látható, alatta ott a sötét folt… A poént ismét csak nem lövöm le, kár lenne kihagyni!
4.: Miután rendesen feltöltekeztünk, jöhet az utolsó egyenes. Nyírjunk ki mindenkit, majd amikor elült a csatazaj, a kanyar utáni bal oldali saroképület középső ablakába zoomoljunk be a mesterlövész szerszámmal. Nini, egy boszipopsi! Kínáljuk meg ;), és kipottyant egy sérthetetlenséget! Javaslom, még ne szedjük fel, inkább vadásszuk le a kis ellenséges csapatot, majd jöhet az aranyszobor, és izomból neki a kapunak! Ezt hívom én az igazi ágyúgolyó futamnak…

(Tartom magam a szinthez – ez ugye újabb két talány, remélem nem örökös…)

A hatalmas pusztaságban kitörő égi- és földi háború közben legjobb, ha a pálya közepén lévő kis építménynél maradunk – a páncél és lőszerutánpótlás, némi Serious speed, damage és bomba mellett biztosított, és legalább a hátunk is védve van… Kegyetlen vérbál, de ettől szép a játék…

Boss: A fő ellen a katedrális udvarán vár – ő Mental kedvenc méregkeverője, Mordekai. Koncentráljunk rá, ha elpusztul, az általa teremtett lények is kimúlnak! Vége, csapó – főhősünk a Mentallal folytatott beszélgetés végén rakétába száll, és újabb utazásra indul…

Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.