Csatlakozz a közösséghez!

Készíts blog-ot,
írj kommentet,
keress barátokat,
lépj be a klubba!

> Belépés < > Regisztráció <

Spider-Man 2: The Game

2010.03.01. 11:07 >>>> Manusz >>>> PC, DS, PSP, PS2, XBOX >>>> : 332 : 0


A hazai mozikba is hamarosan betör a második pókforradalom, a Spider-Man 2 megérkeztével, hogy addig se maradjunk ízeltlábúak nélkül, az Activisiontől megkaptuk a film PC-s játékváltozatát. Arachnofóbiában szenvedők, és 12 éven felüliek lapozzanak tovább!

Az evolúció menete szerint szinte már kötelező, hogy egy játék második része jobb legyen, és nyújtson többet (vagy legalább ugyanannyit), mint az első. Nos, az Activision úgy döntött, hogy a PS2 / Xbox / GameCube konzoltriász verzióit a Treyarch-kal készítteti el, a PC-s változatot, pedig a The Fizz Factorre bízza. Így kijelenthetjük, hogy nem portolásról van szó, hanem totálisan más játékokról. Úgy gondolom, mivel a Tippek-Trükkök rovatban vagyunk, merészkedhetek összehasonlítani a Konzolos és PC-s változatokat, ezáltal tippet adhatok a pénzetek helyes elköltésére ...

Tehát a TV előtt üldögélve, a Pókember megajándékoz minket egy non-lineáris, nyitott befejezésű játékmenettel, miközben bolyonghatunk a nagyvárosban, és kisebb bűneseteket is megoldhatunk (á la True Crime), esetleg fejleszthetjük képességeinket, ott lenghetünk hálónkkal, ahol nem szégyelljük azt megszőni, és figyelhetjük a napszakok változását. Ellenben a Számítógép elé telepedve, találkozunk egy teljesen lineáris, egyféle befejezéssel rendelkező játékkal, a szerény méretekkel rendelkező városban csak küldetések között portyázhatunk, képességeinket nem fejleszthetjük, a hálónkat csak a kijelölt helyekre lőhetjük a lengedezéshez, a napszakok, pedig nem nagyon változnak maguktól (ettől még vannak sötét és világos pályák). Az ellenfelek, pedig egy vízi pisztolyt megszégyenítő bonyolultságú készséggel lőnek ránk. Ennyi elég is azt hiszem, hogy alátámasszuk az Activision hivatalos álláspontját, miszerint a Spider-Man 2 PC-s változatának célközönsége a 6-12 éves korcsoport. Amennyiben ebből a szemszögből nézzük, már nem is olyan rossz a játék!

Lengjünk New York felett!

Rögtön a legelső pályán megkapjuk a lehetőséget, hogy hozzászokjunk az irányításhoz, és Pókember reakcióihoz. Hatalmas pluszpont az Activisionnek, amiért a csodálatos Bruce Campbell tölthette be a narrátor szerepét a bevezető küldetés alatt (aki esetleg nem tudná: a kultikus horrorfilm-trilógia, az Evil Dead főszereplője)! Itt megtanulhatjuk, hogy kell lengedezni a „Swing Icon”-ok segítségével. Ezek a fehér kis pókhálók menten zöldre váltanak, amint a pókkurzorunkkal a közelükbe mutatunk, és megjelenik a Swing felirat. Ekkor érkezik el az idő, hogy megnyomjuk a bal egérgombot, és hálóvégre pattanjunk. Rendkívül gyors, és látványos módja ez a közlekedésnek (túlzások nélkül, a játék gyér animációi közül ez kilométerekkel kiemelkedik -  szinte már filmszerű a lengés). Gyakoroljuk be a biztos levegőben maradást, szokjunk hozzá a pókfonál használatához. Nem árt, ha vigyázunk, mert lesz olyan pálya, ahol a leesés egyenértékű a halállal. Pontosan ennél a küldetésnél lesz létfontosságú, hogy mindig szemmel tartsuk a környezetünket. Ha elfogynak a „Swing Icon”-ok, akkor ajánlatos felugrani egy épület falára, onnan felmászni a tetejére, és a magasból körülkémlelni, hogy merre tovább.

Húzódzkodás ABC

A kedves, és nagybecsben tartott hálónkat nem csak ide-oda lengésre használhatjuk, lévén multifunkcionális az eszköz. A következő módja a szövögetésnek, az úgynevezett „WebZip”. Ez egy olyan mozdulatsort takar, ahol egy bizonyos távolságon belül eső felületekre hálót lőhetünk ki, majd ennek mentén sebesen oda tudjuk magunkat húzni. Ez rendkívül hasznos lehet, olyan szorult helyzetekben, amikor gyorsan és hatékonyan kell távoznunk valahonnan (értsd: menekülés). A másik módja a használatának, bár nem különbözik sokban az előzőtől, hogy lengés után könnyebben tudunk odatapadni egy ház oldalához, esetleg egy egész utcát is át „Webzip”-elhetünk! Ezt gyakorlottan használva egészen odáig juthatunk, hogy az egyik későbbi pályának körülbelül az egyötödét le tudjuk majd vágni, így megspórolunk magunknak egy platformjáték kaliberű ugrabugrát. Aki ezt használja, annak a játék vége felé már nem lehet gondja a légben maradásra.

Pókfonal gombolyag

A Bankban játszódó misszió során kurzorunk alatt fel fog villanni egy „Shoot” felirat is. Ezt meglepve fogadjuk, de elég hamar rájövünk, mennyire hasznos is ez a pókképesség! Kék-piros álruhánkban lehetőség nyílik pici, ámde nagy sebességgel száguldó fonálcsomó kilövésére. Ezt emberek ellen nem vethetjük be, csak különböző gépekre lehetünk destruáló hatással vele. Amikor egy falra/plafonra rögzített gépágyút veszünk célba, igyekezzünk olyan pozícióba kerülni, hogy mi boldogan sorozhassuk lövéseinkkel, az viszont ne találjon el minket. Ez általában kivitelezhető a közelben lévő tereptárgyak, és falak játékba vonásával. Amennyiben nem áll rendelkezésünkre semmi fent említett búvóhely, akkor lőjük addig, amíg az el nem kezd tüzelni, majd fussunk lőtávolon kívülre. Ismételjük ezt a mozdulatsort addig, amíg fel nem robban a löveg.

Pókharc

Á, a harc. A játék kulcsfontossággal bíró eleme. Ki kell, hogy ábrándítsak mindenkit: a  Tutorial egyperces közelharcedzésében elvégzett mozdulatokból áll az egész játék. Nem viccelek! Semmi új kombó, semmi új mozgás, csak az „Akciógomb” céltalan, és gyors csépelése, ami mellé néha egy „Ugrást” is nyomunk. Ez van. De ha már nem változatos a csihi-puhi, legalább had adjak néhány tippet a küzdelmekhez. A sima, átlagellenfelekhez nem szükségeltetik túl nagy koncentráció, simán le kell őket ütni. Amikor ők sokan jönnek ránk, akkor ugrás, majd ütés, ami hatására egy szép pörgőrúgással mindenkit sebzünk, aki körülöttünk áll. Kicsit bonyolódik a helyzet, mikor pisztolyt ragad az ellen. De szerencsére csak kicsit. Mikor megjelenik a gonoszra vitt kurzorunk alatt a „Pull” felirat, akkor kihúzhatjuk a fegyvert a kezéből, így megspórolhatunk egy aszpirint. Az sem rossz ötlet, ha egy kis hálómaszkot lövünk a fejére, ekkor ugyanis harcképtelen lesz, amíg le nem fejti a kobakjáról. Vannak még náluk is komolyabb ellenfelek. Ezek jóval magasabbak, kopaszabbak, és páncélozottabbak, mint az átlag rosszfiúk. Egy kombót vihetünk be nekik, aztán aktivizálódik egy pajzs körülöttük, majd támadnak. Ezt kivédhetjük, ha jó ritmusban nyomjuk meg a „Dodge” gombot. Még jobb taktika, ha messzire ugrunk tőlük a kombó végeztével, és egy hálómaszkot lövünk a fejükre. Amíg küszködnek a leszedésével, mi megint bevihetünk egy sorozatot! Félnünk nem kell, mert minden ellenfél hagy maga után bőségesen életerőpótlót, így harc közben meghalni ritkán fogunk.

Megfelelő mennyiségű ellenfél elgyepálása után feltöltődik az úgynevezett „Adrenaline Meter”-ünk. Ez az életerő piros sávja alatt található sárga csík. Mikor elkezd világítani a jobb oldalán a köröcske, akkor leszünk csak igazán ütőképesek. Ellenség közelében elkezdenek világoskéken izzani a ruhánk egyes elemei, és a kezeink köré is ilyen színű aura képződik. Sokkal erősebbé, és gyorsabbá válunk. Ekkor a sima, mezei ellenfelek egyetlen ütéstől a földre kerülnek, még a fent említett kopasz-páncélosok sem képeznek kivételt! A főellenség harcokban természetesen csak nagyobbat sebzünk, mint normál módban. Apropó bosszok! Furcsa, mert a többi játékban ők képzik a fő kihívást, de itt egyáltalán nem így van. Minden főgonosz előtt kapunk egy tippképernyőt, amin lépésről lépésre le van rajzolva, hogy mit kell tennünk a legyőzéséhez. Ilyenformán tökéletesen egyszerű a játék legnehezebbnek hitt része is.

Összegzésképpen csak annyit írnék, hogy a játék nem olyan rossz, mint olvashatjuk az Interneten. A 6-12 éves korig besorolás tökéletesen illik is rá, ezért nekik meleg szívvel ajánlom. Akik azonban több kihívást, több lehetőséget, valamint egy csiszoltabb játékmenetet vagy grafikát keresnek, és rendelkeznek bármilyen újgenerációs konzollal, azok inkább a TV előtt ülve próbálják ki a játékot.

Rajongó a törvény előtt

Június 30-án, a Spider-Man 2 Los Angeles-i premierjén letartóztattak egy 16 éves fiút, mert észrevették, hogy kamerával rögzíteni kívánja a filmet. Az Egyesült Államokban idén január elsején lépett életbe az a filmforgalmazókat védő törvény, ami szerint illegális mozikba videokamerát bevinni. A bűncselekményt egy évig terjedő börtönbüntetéssel, és 2500 dollárig terjedő pénzbírsággal sújthatják. A filmipar kereskedelmi szövetsége üdvözölte a letartóztatást, és teljesítették is az ígéretüket, miszerint 500 dollár jutalmat adnak annak a mozi alkalmazásában álló személynek, aki lefüleli az illegális másolatot készítő bűnözőket. A jutalom mellett, az éjjellátó készülék is segíti az alkalmazottakat a tettenérésben. A Los Angeles-i ügyészség még nem döntött, hogy vádat emel–e a fiú ellen, akit szülői felügyelet mellett hazaengedtek.

Sorry, there is a glitch in the system. The webmaster has been notified of the issue.